Reklam Alanı

11 Mart 2013 Pazartesi

Astım Hastalığı ve Tedavisi

Astım kısa süre içinde şiddetlenerek değiştirir bronşiyal solunum, daralması içeren bir durumdur. Akut atak veya saldırı özellikleri sık görülen kronik bir durumdur. Astım hayatı tehdit eden bir durum olabilir, ancak çoğu durumda ilaç tedavisi ile kontrol edilebilir.

İnsidansı

Astım ailesel eğilim vardır.
Astım her yıl için yaklaşık 74.000 acil hastaneye bulunmaktadır.
İngiltere'de yaklaşık 5.1 milyon kişi şu anda astım için tedavi ediliyor.
Sekiz çocuktan biri ve 13 yetişkin biri astım muzdarip.
İngiltere'de yaklaşık sekiz milyon kişi, bazı zaman, astım teşhisi kondu - Birleşik Krallık nüfusunun yedide biri hakkında.

Şu anda 1.500 kişi her yıl astım ölmektedir; bunların üçte üzerinde 65 yaşın altında.


BELİRTİLER VE SEMPTOMLAR

Hırıltılı.
Özellikle geceleri öksürük.
Nefes darlığı.
Göğüste daralma.

AKUT SALDIRILAR İÇİN RİSK FAKTÖRLERİ

Bir astım krizi katkıda faktörler şunlardır rağmen astım kesin nedeni açık değildir:

Soğuk algınlığı veya grip gibi viral enfeksiyonlar;
Ev tozu, ev tozu akarları, evcil hayvan ya da polen gibi Alerjiler;
Egzersiz;
Duygusal stres;
Bu tür tütün dumanı ya da hava kirliliği gibi tahriş edici;
Hava değişiklikler.

YÖNETİM

Astım tedavisi yoktur, ancak durumu kontrol altına alabilmek için pek çok etkili ilaçlar vardır.

Ölçekli doz solunum ve kuru toz teneffüs da dahil olmak üzere astım arabuluculuk sağlamak için aygıt birçok farklı türleri bulunmaktadır.
Spacer cihazlar ilaç geliştirilmesi için kullanılabilir.
İngiliz Toraks Derneği (BTS) ve sınışamasında (SIGN) astım yönetmek için kanıta dayalı kurallar sağlar.
Kurallar bir adım-adım yaklaşımı tavsiye ve herhangi bir özel ürünleri tavsiye etmiyoruz.

HEMŞİRELİK ÖNERİLER

Astım hastaları için etkili hemşirelik bakımı içerir: kontrolü ile ilgili sorunlar olduğunda belirlenmesi; kontrolünü yeniden kazanmak için sorunların çözümü ve kontrolü sürdürmek.
Hastalar günlük bazda onların astım yönetmek ve ne onların astım kötüleşir eğer yapmak nasıl açıklayan yazılı bir öz-yönetim planı olmalıdır.
Ilaç değerlendirme, hastanın kendi astım cihazı kullanmak için kendi yeteneğini göstermek için isteyin.
Hastalar steroid izleri kaldırmak ve bu tür oral pamukçuk gibi sorunlardan kaçınmak için inhaler steroid kullandıktan sonra dişlerini temizlemek için cesaretlendirin.
Akut atak için bir nebülizatör ile tedavi gerektiren hastalar ilaçlarını yorumlanan olmalıdır.
Astımlı hastalar beta-blokerler, aspirin ve diğer non-steroid anti-enflamatuar ilaçlar (NSAID) alarak karşı tavsiye edilmelidir.
Astımlı hastalar genellikle bu tür bütünsel astım tedavisinde dikkat edilmesi gereken, saman nezlesi ve egzama gibi diğer atopik hastalıklar var.

0 yorum:

Yorum Gönder