Reklam Alanı

15 Ekim 2012 Pazartesi

Temel ilk yardım ilkeleri nelerdir?

Ansızın başa gelen olaylar karşısında hayati tehlike taşıyan bir insana el uzatmak, sağlık ekipleri gelene kadar ona yardım etmek ve durumunun daha da kötüleşmesini engellemek için her yetişkin bireyin ilk yardımın temel ilkelerini ve ilk yardım gereçlerini kullanmasını bilmelidir. Bu makalemizde sizlere bir nebzede olsa ilk yardım ilkeleri ve gereçleri hakkında bilgilenmenizi sağlayacağız, ancak buradaki bilgileri öğrenmek dışında özel bir eğitimden geçilmesi gerektiğini de unutmamalısınız.

Hayati tehlikeyi ortadan kaldırmak, hastanın durumunun daha da kötüleşmesini önlemek, hastanın bir an evvel iyileşmesini sağlamak gibi temel amaçları bulunan ilk yardım çoğu kez acil tedavi ile karıştırılmaktadır. Ancak acil tedavi tıbbi cihazlar ve ilaçlar kullanılarak yapılan; ilk yardım tıbbi aletler ve ilaçlar olmadan yapılan tedavidir.

İlk yardım ilkeleri nelerdir?


Panik olmayın. Bilmediğiniz bir konuda hastaya ya da yaralıya hiçbir şekilde müdahalede bulunmayın.
Gerektiği durumlarda ambulans, doktor, itfaiye ve polis çağırın.
Hasta ya da yaralının etrafında kalabalığın toplanmasını engeleyin.
Hastayı ya da yaralıyı sırt üstü yatırın
Kanaması varsa durdurun.
Gerekiyorsa yapay solunum yapın.
Gerekiyorsa kalp masajı yapın.
Hasta şokta ise, bayılmış ise sırt üstü yatırın, bacaklarını kalp düzeyinin üstüne yükseltin ve hastanın üstünü örtün.
Bilinci kapalı olan ve komadaki hastalara ağızdan hiç bir şey vermeyin.
Kalp krizi geçirmekte olan hastayı sakin bir biçimde sırt üstü yatırın, ambulans veya doktor çağırın.
Kırık olan kol veya bacağı sabit tutun.
Yanık yeri temiz bir mendille yada gazlı bezle örtün.
Zehirli gazların solunmasıyla oluşan zehirlenmelerde hastayı derhal temiz havaya taşıyın, gerekirse yapay solunum ve kalp masajı yapın. Hastayı kesinlikle yürütmeyin.
Göz yaralanmalarına dokunmayın. Yaralıyı hemen bir hastaneye götürün.
Ağız yoluyla olan zehirlenmelerde eğer hastanın bilinci yerinde ise, zehirlenen kişiye su yada süt içirerek midedeki zehiri sulandırın, daha sonrada hastayı kusturun. Daha sonra hastaneye baş vurun.


İlk Yardım Gereçleri


Hastane, doktor, eczane, itfaiye ve polisin telefon numaraları.
Tentürdiyot
Alkol
Pamuk
Gazlı Bez
Makas
Çengelli iğne
Yara bandı ve bistüri
Kauçuk boru
Ağrı kesici ilaç
Üniversal antidot( bütün zehirlenmelerde kullanılır).
Oksijenli su
Tahta çubuklar ( kırılmalar için)

0 yorum:

Yorum Gönder