Reklam Alanı

17 Ekim 2012 Çarşamba

İlk yardım çantasında bulunması gereken malzemeler

Kazanın ne zaman geleceği maalesef hiç belli olmadığı için, ilk yardım çantası her an hazırda ve elimizin altında bulunmalıdır. İlk yardım anında ihtiyacımız olan her şey bu çantanın içerisinde olmalı ki, hem biz hem de kazazedeler bu çantadan yararlanabilsin. Evde, iş yerinde, okulda yada yolda her türlü kazanın başa geleceği düşünülerek, ilk yardım çantası hazırlanmalıdır. Peki ilk yardım çantasında neler bulunmalı ?


Amaca uygun olarak hazırlanması gereken ilk yardım çantalarında kesinlikle işimize yaramayacak hiçbir malzemenin bulundurulmaması gerekir. Çoğu kişi ilk yardım çantasını gereksiz ilaçlarla doldurur. Ancak unutmayın ki ilaçlar ilk yardım çantası malzemeleri değildir.

İlk yardım çantası zaman zaman kontrol edilmeli ve eksikleri giderilmelidir. İlk yardım çantaları çocukların ulaşamayacağı yerlerde bulundurulmalı yada kilitli tutulmalıdır.



İlk yardım çantasında bulunması gerekenler


Flaster, steril paketlenmiş gazlı bezler, kağıt gazlı bez,
Kunt uçlu makas, pens, enjektör, plastik buz torbası,
Değişik ölçülerde üçgen ve rulo sargılar, turnike,
Gaz kompresler, hazır pansumanlar, termofor,
Çengelli iğne, pamuk paketleri, termometre
Tentürdiyot, alkol, amonyak, karbonat, şeker,
Kalem, not defteri, el feneri,
İlk yardım kitabı,
Suni solunum maskesi
Hava hortumu (Airvvay)
Antiseptik solüsyonlar, ağrı kesiciler, antibiyotikli yara ve yanık pomatları, vazelin.

]]>

0 yorum:

Yorum Gönder